Skip to main content
09 Jan 2017

5 slimme Videomarketing trends in 2017

Met videomarketing zetten we jouw video succesvol in. We helpen je bij het op een juiste manier inzetten van video’s en/of animaties door te kijken naar jouw (online) doelstellingen. Wat wil je bereiken en bij wie wil je dit bereiken? Dit doen we door het inzetten van verschillende videomarketing diensten zoals: Video SEOVideo Adverteren en Video Marketing Optimalisatie. In 2017 staan een hoop nieuwe trends op de planning. In dit blog lees je 5 relevante trends die je niet mag missen.

Verschillende video’s voor verschillende platformen
YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat… het is een kleine greep uit de verschillende platformen waarop je videocontent kan plaatsen. Elk platform heeft zijn eigen video-opties, een (andere) doelgroep en een aangepaste werking. Wil je via alle kanalen je doelgroep effectief bereiken? Pas dan per kanaal de inhoud en lengte van je video-content aan. Maak van je video of animatie meerdere inhoudelijke versies met verschillende lengtes, zodat je per kanaal optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden en behoeftes van de doelgroep.

Steeds meer live uitzenden via sociale kanalen
Steeds meer kanalen zoals YouTube, Facebook, Twitter en Instagram bieden de mogelijkheid aan om ‘live video’ uit te zenden. In 2016 zag YouTube een toename van 80% in de kijkersaantallen van ‘live video’. Facebook heeft onlangs 360 graden live video gelanceerd om kijkers een nog uniekere live-kijkervaring te bieden. De live video opties zijn populair en worden dit jaar alleen maar populairder. Met live video kan je jouw doelgroep sneller en directer op de hoogte brengen van nieuws en ontwikkelingen en verhoog je de betrokkenheid.

Steeds meer handige How-to-video’s
Hoe je een voortuin kan aanleggen, op creatieve wijze servetten kan opvouwen, een pc-programma installeert of het beste een Ikea kast in elkaar kan zetten? Op bijna alle how-to-vragen vind je online wel een antwoord in de vorm van een video. Een handige ontwikkeling waarbij we inspelen op de leergierigere consument. We zijn leergierig geworden, omdat kennis ons online ‘makkelijk’ wordt aangeboden. Het delen van kennis middels how-to-video’s is daarom een must en een kans voor marketeers om hun diensten en producten of vakkundigheid te laten zien.

Video in mail
Het is een feit: we nemen liever informatie op door ernaar te kijken dan dat we erover moeten lezen. Wereldwijd is de trend van minder lezen gaande. Iets waar we ook wat mee moeten in de mailboxen van de consument. Dankzij technologische ontwikkelingen is er al veel meer mogelijk in de e-maildesigns en kan je een ontvanger tegenwoordig ook verrassen met een toffe video in de mail. Je bent hierdoor niet alleen gebruiksvriendelijk bezig. Video in een mailing verhoogt namelijk ook de open en click-through rates. De verwachting is dan ook dat er in 2017 veel meer video’s worden opgenomen in e-mailcampagnes.

De consumentenverwachting stijgt: video is een must!
Voorheen was het aanbieden van een video over een product of dienst nog een luxe. Tegenwoordig is het noodzakelijk! Consumenten worden namelijk steeds kritischer en hun verwachtingen stijgen. Om het even praktisch te maken: zo’n 25% van de consumenten zal zijn of haar interesse in jouw merk verliezen als je geen (uitleg)video of animatie over jouw product of dienst aanbiedt.  Maar dat is niet de enige reden om in 2017 aan de slag te gaan met online video. Gemiddeld bekeken heeft een product (en dus jij) zo’n 15 concurrenten. Ook dit is reden genoeg om je te blijven onderscheiden, op te vallen met een videoserie en in te spelen op de behoeftes en verwachtingen van de consument.

Wil je meer tips over wat videomarketing voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Laat je inspireren

Nieuwe gratis Whitepaper: 10 Tips voor een goede animatie!
Een animatie heeft meer invloed op een kijker dan een foto of tekst. Maar, dan moet de animatie wel goed in elkaar zitten. Hoe maak je een goede animatie? We hebben 10 tips voor je op een rijtje gezet.
Lees meer
Hoe maak je een goede bedrijfsvideo? Download onze tips!
Een video kan veel resultaat opleveren, maar dan moet de video wel goed in elkaar zitten. Hoe maak je een goede video en waar moet je op letten? We hebben 10 tips voor je op een rijtje gezet.
Lees meer
Nieuwe gratis Whitepaper: 10 Tips voor een goede video!
Een video heeft meer invloed op een kijker dan een foto of tekst. Maar, dan moet de video wel goed in elkaar zitten. Hoe maak je een goede video? We hebben 10 tips voor je op een rijtje gezet.
Lees meer
Meer weten over alle mogelijkheden? Neem contact op